2011. január 9., vasárnap

Csillaglesen hétmérföldes csizmában

Na, elolvastam. Mostmár akár írhatok is róla, mert elvégeztem a napok óta halogatott házimunkát is (porszívózni ugyanis nem tudok könyvvel a kezemben, bár gondoltam, hogy kifejlesztek rá egy technikát... :) )

A letehetetlen könyv, amit a gyerekkönyvtárban találtam a múltkor, nem más, mint Diana Wynne Jones regénye, A vándorló palota.


Nem csoda, hogy megakadt rajta a szemem, hiszen Mijazaki Hajao animéjét imádom. Mint általában a Mijazaki-filmeket. (Egy Mijazaki-film, A vadon hercegnője az oka annak, hogy elkezdtem felnőtt fejjel aminéket nézni.) Annak idején olvastam én a filmről, hogy adaptáció, de ez csak olyan Micimackó-féle tudás volt, hogy tudtam, de elfelejtettem. Kíváncsi lettem hát, nagyon.

Tudom, elcsépelt olyanról írni, hogy mennyire különbözik egy könyv a belőle készített filmtől. De itt számomra éppen ez volt a történet fő varázsa - hogy stílusos legyek. :)  Tudtam, hogy mi lesz a mese vége, de egy teljesen más úton jutottam el oda, mint a filmes élmény során. Szeretettel ajánlom mindenkinek, aki tudja, hogy hol rejti magában a gyermek-énjét. Aki pedig már elfelejtette, annak azért ajánlom, mert segít megtalálni. Annyi varázslat, kaland, humor és szerelem van ebben a könyvben, amennyire időről időre szüksége van a lelkünknek, hogy feltöltődjön. (Mert ma reggel, amikor kinyitottam az ablakot, és olyan köd volt, hogy szinte csöpögött az orromra, nem az jutott elsőnek az eszembe, hogy: A francba, utálom a ködöt!, hanem az, hogy lehet, hogy a Puszták Boszorkánya itt ólálkodik a közelben...) :)

Ui.: Betti, ha visszaviszem a könyvet a könyvtárba, szólok! :)))

6 megjegyzés:

Betti írta...

Igen! Igen! Igen! Mármint amit az utóiratban írtál..
Kíváncsian várom, mert nekem ez a kedvenc animém egyelőre. :)

BCili írta...

Nagy kedvencem nekem is Mijazaki, bár hogy könyv formában mikor kerülne a kezembe, nem tudom, de már jó lenne. Vágyom egy jó könyvre, és ez biztos siker lenne nálam is.

hordosv írta...

A vándorló Palota az én kedvenc Mijazaki filmem is. Könyvben is tuti jó. A férjem anime fanatikus, szóval én már szinte minden Mijazaki filmet láttam....

Kedy írta...

Én is szeretem a Mijazaki-animéket. Sokat láttam már, de nem olvastam még őket. Az én kedvencem a Laputa - A vándorló palota. Azt is nézzétek majd meg! ;)

hordosv írta...

Kedy, szerintem - az égi palota a címe. De a film tényleg jó

hekka írta...

Örülök, hogy ennyi rajongó van itt körülöttem! Jövök még ám animékkel! :)