2010. november 14., vasárnap

Készülődés - várakozás

Közeleg az Advent. Készülgetek én is a magam tempójában, szépecskén, lassacskán. Horgoltam a jegesmacis és a baglyos amigurumi ajtódísz mellé pingvinest is:


Meg ha már Karácsony, akkor előbb-utóbb előkívánkozik egy rénszarvas is:


(Csak zárójelben jegyzem meg, hogy hiánypótló alkotásról volt szó, ugyanis kb. 4-5 órát ücsörgött összesen a meskás polcon, és meglelte a gazdáját. :) )

Szóval horgolgatok, meg közben tervezgetek, hogy hogyan is lesznek akkor az ünnepek, mi kerül az adventi naptárba. És tényleg, mi kerül? 

A csoki nálunk a tej miatt tiltólistás. Továbbá majdnem minden keksz, nápolyi, nyimm-nyamm. Még a müzli-szeletek is... Vettem karácsonyi figurás öntőformát, arra gondoltam, hogy öntök bele étcsokit, azt az egyet lehet enni. A csomagolása még rejtély, de talán tovább jutok az alufóliába becsavarom és kész megoldásnál. Meg aztán pörgetem az agyam, hogy milyen kis sütiket lehetne készíteni, ami egyrészt tejmentes, másrészt nem egy nagy macera. Van egy nagymamámtól örökölt csodakifli receptem, legfontosabb jegye, hogy tényleg csodafinom, mellesleg rém egyszerű. Ebből a kifliből biztos, hogy lesz adventi meglepi. Leírom a receptet, hátha másnak is jól jön egy tejmentes finomság! :)
35 dkg liszt, 1 Liga margarin (a Liga csak növényi, a többi magarin nem jó), 6 kanál víz, 1 kanál ecet. Ennyi. Összegyúrom, egy éjszakára a hűtőbe teszem. Másnap rudat formálok belőle, 6 cipóra osztom. A cipókat kinyújtom kerekre, 8 cikkre vágom. Mehet bele a töltelék: a cukros mákot egy kevés forró vízzel összekeverem, és rákanalazom a cikkekre. Feltekerem kiflinek. Megsütöm. Melegen porcukorba forgatom. Lehet diósat, lekvárosat, gesztenyéset készíteni. Valamelyik nap is sütöttem, le is fényképeztem:


Szépek lettek, finomak, hamar elfogytak... :)
És a képen nem is látszik, hogy jópár kifliből bizony kifolyt a töltelék, mert a két lelkes segítőm, abban a fél pillanatban, amíg nem figyeltem oda, kivételes testvéri összhangban a tepsibe sorakoztatott kifliket megszurkálta szívószállal...

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

Egy olyan kis edi renszarvasost en is elfogadnek! :)
Ha elobb latom...!!

Jandó írta...

Csuda aranyosak lettek, bár ezen már meg sem lepődöm. :) A kiflik pedig nagyon jól néznek ki. Köszi a receptet.

Aledi írta...

Ó, azok a sapis pingvinek! Imádom.
Ami az adventi kalendáriumot illeti, az nálunk is mindig nagy fejtörés. 48 db. valamit kitalálni, ami nem drága, de örülnek neki, és (bár nem allergiásak) lehetőleg nem édesség... Nem kis meló.
Jól néz ki a süti nagyon, a tölteléknek meg illik kifolyni segítség nélkül is :)

fxtina írta...

A koszorúlakók nagyon aranyosak! A kiflik pedig ismerősek, nálunk is a nagymamámám volt a mesterük...
Én tavaly a csoki mellé aszalt barackot csomagoltam a minibatyukba.
És íme egy tejmentes recept, ami igaz, nem adventi naptárba való, de mindenki imádta eddig, és ízvilága egyértelműen a karácsonyt idézi.

Hozzávalók:
1, 5 joghurtospohár (1 joghurtospohár=2dl) víz
1, 5 joghurtospohár cukor
1,5 zacskó őrölt fahéj
3 joghurtospohár liszt
2 kávéskanál szódabikarbóna
3 db szegfűszeg (Az eredeti recept szerint 3 db szegfűszeg, de az igen kellemetlen, ha valaki épp ráharap. Ennek elkerülése céljából, azt ajánlom, hogy 1-2 evőkanál cukrot és sok szegfűszeget tegyél a kávédarálóba, és daráld meg. Ez az adag jó sok sütihez elég lesz. Én kb. fél kávéskanálnyi ilyen örleményt szoktam a tésztába keverni.)
3 kanál lekvár (Na, ez is az eredeti recept szerint van így, én kb. fél üveg szilva lekvárt bele szoktam keverni a tésztába.)

Miután kisült a piskóta, még forrón, lekenem a maradék fél üveg szilvalekvárral. Hagyom kihülni, a végén csokimázzal kenem meg.

hekka írta...

Köszi, lányok! Ja-ja, a sütögetés nem uncsi, de sose leszek egy konyhatündér! :)

fxtina, köszi az aszaltgyümis ötletet, meg a receptet is, hétvégén sort kerítünk rá! :)

Judilla írta...

Édesek a pingvinek, no és a rénszarvas sem kutya..:))

Az én fiam is tejmentes étrenden volt, sok éven keresztül.
Én a sütizést úgy oldottam meg, hogy pl. a tej helyett vízzel sütöttem az édességeket.Remek kelt tésztákat és kalácsokat is lehet vízzel kreálni.
Még a pudingot is vízzel főztem.:S
És mivel nem ismerte a tejes ízeket, nagyon szívesen fogyasztotta ezeket is.
Mára szerencsére kinőtte az allergiát, de ehhez az kellett, hogy nagyon szigorúan betartsuk a diétát cirka 8 évig.

anettoo írta...

Egy varázslat ez a szarvasos koszorú. Én most kezdtem el horgolgatni, szeretnék fonalat venni. Te melyiket használod? Melyiket érdemes venni ezekhez a kis állatkákhoz, hogy ne szöszölődjenek?

anettoo írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
anettoo írta...

Még egy fontos kérdés: mivel a legjobb kitömni? Varrogatni szoktam, vetexem van, de gondolom ennél van jobb is. Azok a kis műanyag golyócskák? Te mivel szoktad? Kösziiiii

hekka írta...

Szia anettoo!
A rénszarvas pamut fonalból készült. Az amigurumihoz kezdésnek mégis inkább az akril fonalat ajánlom, könnyebb vele dolgozni - véleményem szerint. :) Töméshez vatelint használok, nekem bevált. :)