2010. május 2., vasárnap

Sajnos a hétvégén a horgolásban nem sikerült elmerülni, csupán a náthában. De abban nyakig benne vagyunk, családilag. Jó idő ide vagy oda, marad a szobafogság, hátha gyorsabban múlik a nyavalya. Persze a kártyázós-színezős-mesélős programot hamar kipipálják a srácok, több mozgás kell, úgyhogy majdnem minden játék párnacsatával végződik. Ezekkel:



Szebb napokra szántam őket, de hát kell ennél szebb nap, mint a mai? Mikor verset kap az ember lánya reggelire, orgonával?!

A párnákra Reich Károly meseillusztrációit álmodtam újra, filcből. És az egész képet kézzel varrtam, mert ugye éjjel hangos lenne a varrógép, meg nem is vagyunk túl jó barátságban. Pedig pedzegetem néha, egyszer talán hátha igent mond. :) A párnahuzat erejéig rá is vettem, hogy kötélnek álljon, segített egy kicsit... :)

Persze a horgolótű sem pihen, csak 33-as helyett 45-ösön forog. :)

Ui.: Mici megjegyzése rávilágított, hogy néhány fontos információ kimaradt a bejegyzésből! A napocskás párna a Minden napra egy mese című könyv borítója, a kakasos a Hatrongyosi kakasoké. A baglyos pedig az utóbbiban egy meséhez tartozó illusztráció. A párnasorozatot egy kirakatban látott "hatrongyosis" párna ihlette, indította el, a többi ugyanis jött magától, lavinaként.

21 megjegyzés:

Mici írta...

Ahhh... a Minden napra egy mese! Hogy én mennyire imádtam!!! Nagyon, de nagyon tetszik, fantasztikus! Lenyűgözően szép!

colette írta...

Nem hiszek a szememnek:-)
Nagyon szép lett! Nekem is meséken jár az agyam, persze más megjelenítés, de éljenek a mesék!

Shushanna írta...

csudálatosak!!!
ugye folytatod!!!!????

BCili írta...

Gyönyörű lett mind a három, de az első az igazi kedvenc, napsugaras! Jobbulást az egész családnak, és neked barátkozást a varrógéppel :)

Kriszta írta...

A varrógéppel ugyanígy vagyok :) Viszont a párnák gyönyörűek lettek, nekem is az első lett a kedvencem :)
Jobbulást kívánok!

Hunszil írta...

A kedvenc könyvem volt valaha, imádom ezt az újra gondolást :) Gratula !

Barbi írta...

Szenzációsak lettek! Imádtam ezt a mesekönyvet! Sajnos az enyém már nincs meg, de be kell szereznem Ábelnek! Eszembe nem jutott volna, hogy párnává is válhat! Nagyon szuper! :D

hekka írta...

Fúúú, nagyon megleptetek, nagyon jólesik, hogy ennyien megnéztétek és kedveseket írtatok!
A megjegyzések arra késztettek, hogy egy kis utóiratot is fűzzek a bejegyzéshez! Éjszaka olyan jó kereknek tűnt, de újraolvasva látom, hogy kimaradt egy s más... :)

Mici, nekem is nagy kedvenc volt, még mindig az.

Colette, igen, mesékből sosem elég! :)

Shushanna, a folytatás is van: a róka meg a holló a Csóka, róka, móka könyv borítójáról. Csak a varrógépre vár párnahuzata, már vagy egy éve... :)

BCili, nekem is a napocskás a kedvencem! :) A jobbulást köszi, nagyon ránk fér, nekem már hangom sincs :S

Kriszta, köszönöm szépen, kedves vagy!

Hunszil, köszönöm! Nekem a manós mese volt a kedvencem, mikor befestette az éretlen almákat pirosra. Ahhoz is tartozik egy Reich-kép, lehet, hogy az lesz a befejező darab... :)

Gabella írta...

Eszméletlen jó ötlet! A minden napra egy mesét én is azonnal felismertem!

Gratulálok!

Aledi írta...

Juj, de szépek! Az első a kedvencem. És kézzel?! Az igen. Szerintem biztasd kicsit azt a varrógépet, megéri :)

Julcsi írta...

Csodásak!!!!

Fércművek írta...

Le a kalappal! Ilyen illusztrációk között nőttem fel. Reich Károly lógott a szobám falán és nagyon szerettem őket. :)

Lidércke írta...

Egyből felismertem őket én is. Le vagyok nyűgözve! :))

Borsheka írta...

Hűű, ezek csodásak! Minden elismerésem: a kézi munkáért, az éjszakai bagolykodásért és az egészért! : ))
De ugye a párnacsata ezekkel csak amolyan írói fantázia? Vagy ennyire illatos volt az az orgona??

Lidércke írta...

Bocs, megint én.... Muszáj írnom, mert egy ideje ezen vihogok: "Reich Károly lógott a szobám falán " :D Jutka... :DD

hekka írta...

Tyűűűű, mostmár rendesen zavarban vagyok... :)
Mindenek előtt szeretném még egyszer tisztázni, hogy sajnos az ötlet nem saját, láttam egy kirakatban a kakasosat, párnaként. Nem szeretnék más kakastollával ékeskedni. De sajnos nem tudom megnevezni sem az alkotót (nem is láttam kiírva) a bolt nevét (akkor nem tartottam fontosnak megjegyezni), semmit, évekkel ezelőtt volt... :S A többi saját. :)

Barbi, köszönöm, az én mesekönyvem sincs már meg, a gyerekkönyvtárból kölcsönöztük.
Gabella, köszi, kedves vagy.
Aledi, a varrógéptől már egy "talán"-t is örömmel vennék, de maradok egyenlőre horgolótűnél. Bár ahogy a hozzászólásokat olvasom... amigurumi ilyen sikert még nem aratott itt... :)
Julcsi, köszi, bár neked csak jelenthetek :)))
Fércművek, köszönöm, nekem bátyám metálos volt abban az időben, úgyhogy iron maiden posztereken meg hasonlókon szocializálódtam, de szerencsére nem hagyott mély nyomot :)))
Lidércke, köszi!
Borsheka, köszi, a bagolykodós része a legnehezebb, mert szeretek aludni alapvetően. A párnacsata szó szerint értendő. :) Az első puffanásoknál fájt a szívem, de olyan rossz lenne azt mondani: Ne nyúlj hozzá, szívem, mert ez csak dísz... Így legalább használjuk! Igaz, ki is szöszösödött már sajnos, rendesen... :(
Lidércke, én még mindig nevetek rajta! :)

Mici írta...

Szerintem mindig nagy ámulatot okoz az, ha valaki egyféle dolgot mutat meg magából, és azt gondoljuk, hogy ez a területe, ebben nagy, és előáll valami egészen más dologgal. És persze hogy a sokadik csodás műve a jól megszokottakból már nem olyan eget rengető. És ne felejtsd el azt sem, hogy nem régóta blogolsz, és nem sok követőd van...egyelőre. Na ennek tükrében azt hiszem érthető, hogy sokan felkaptuk a fejünket, hogy Hekka nem csak a horgolótűk és az amigurumik ura. De ha ez megnyugtat, én a kis horgolt édességeiden is mindig pontosan annyira elérzékenyülök, mint a szeretett mesekönyv párnásításán, csak más az elérzékenyülés miértje.

Strugamano írta...

Ezek a párnák nálam is nagy sikert aratnak!

krisz írta...

Nagyon szépek ezek a párnák!Nekem is napocskás a kedvencem,már csak a mesés könyv miatt is.Azt is úgy szerettem!

hekka írta...

Köszönöm szépen!

Kósa Andrea írta...

Istenem, de jók ezek a párnák!