2011. június 25., szombat

A postahepiend

Még számomra is hihetetlen, ami tegnap történt velem, ezért csak óvatosan, halkan merem leírni, hogy a nagy-Bambusz-kálvária véget ért, méghozzá azzal, hogy a posta elfogadta kártérítési igényemet, és jópár ezrest leperkált az elvesztett ajánlott levelemért. Köszönöm, hogy velem bánkódtatok és bíztattatok, álljak a sarkamra. Mert alapjáraton nem vagyok egy romlott-tejet-a-boltba-visszavivős-és-lecsapom-a-pultra típus (ezeket a helyzeteket általában Anyukám szokta megoldani), de most annyi helyen olvastam elkallódott levelekről, csomagokról, hogy úgy éreztem, tényleg tenni kell valamit, nem elég a puffogás. Tanulság tehát levonva: levelet csak ajánlottan, LNK pirospont, és még ha a postamester állítja is, hogy nekem ezért ugyan nem, egy fillért sem!, azért a hivatalos papírokat csak ki kell tölteni, aztán lehet, hogy azért mégis... :))) Legyen itt a zárszó most ez: hurrá-hurrá Posta!!! És akiknek hasonló ügyük van folyamatban, kívánom, hogy a végén velem örülhessenek majd! :)

10 megjegyzés:

Vera írta...

Gratulálok, hogy sikerrel jártál..

Aledi írta...

Nekem is van folyamatban. Kitöltöttem egy nyomtatványt. Állítólag értesítenek, azóta semmi. Tervezem, hogy bemegyek. Én bizony asztalra odacsapós vagyok, ha kell :)

hekka írta...

Köszi, Vera! :)

Aledi! Na nem villámsebességgel működnek ám! :) Nekem is kb. egy hónap után küldték a levelet, hogy jogosult vagyok. Addig informálódtak a címzettnél, hogy mi újság? :)

Hegemony77 írta...

Hurrá! Sosem szabad feladni egyszerűen! És ez most kétértelmű lett :))

á írta...

jó hírek.

a csúcs az az, hogy ez az LNK cucc 10 Ft felár, és mekkora biztosíték, persze pont a te ügyeden felbuzdulva érdeklődtem én is a postás nénitől. sztem nem véletlen,h nem verték nagy dobra, h már nem kell személyesen átvenni az ajánlottakat.

Bakarasz írta...

Megkérdezhetem, mi is ez a titokzatos LNK pontosan? Bár nekem még nem tűnt el semmim útközben, de jó tudni az ilyeneket! Köszi! :)

á írta...

kedves Bakarasz. eddig a drága posta, ha ajánlottként jelöltél meg egy küldeményt azt csak akkor kézbesítette, ha (legjobb esetben) a címzett aláírta. ez egy ideje (kb 2010 tél) nem így van, simán bepasszolják a postaládádba. az LNK szolgáltatás - Levélszekrénybe nem kézbesíthető -, mint a nevéből is látszik, csak kézbe kézbesítést tesz lehetővé :)
ha nem vagy otthon, akkor kapsz egy értesítőt, h leveled, csomagod, bármid érkezett. mindez alkalmanként 10 Ft, tehát igazán megéri azért a biztonságért, hogy a postás a levélszekrényedbe nem férő csomagokat ne a muskátlik tetejére kézbesítse, hogy más is megtalálhassa a - nem csak - számodra értékes portékát. (személyes, rossz tapasztalat).
remélem kimerítő volt, és nem, nem vagyok postai dolgozó :)

hekka írta...

Köszi, á, a kimerítő választ. Annyit még hozzáteszek, hogy az ajánlott küldemény díjához jön még az LNK díj, ami + 10 Ft. Tehát az ajánlottat mindenképp ki kell fizetni.

Gabella írta...

Ajánlott levelet simán csak akkor dobhatja (dobhatná) be a postás, ha a levél befér a ZÁRHATÓ postaládába. És ez már régóta így van. Amit muszáj aláíratni, az a tértivevényes levél.

Viszont az ajánlott levél mégis jobb, mint a sima, még ha be is dobhatják, ugyanis ez után lehet nyomozni, kaphatsz kártérítést, ha elveszne.

Ez van. Azért jobb lett volna, ha nem veszik el a kis panda!

hekka írta...

Mint utóbb kiderült, valami olyasmi történt, hogy 2 levelet is kapott a címzett, de csak egyet adott át a postás... Valami ilyesmi... Végülis okosabb lettem, ha bölcsebb nem is. :)